Jak se nastavuje stupeň a kapacita regenerace u změkčovače tvrdé vody?

Kapacita výměny-regenerace změkčovače tvrdé vody je dána množstvím tvrdosti, kterou je schopná pryskyřice pojmout.

Tento objem se dá vyjádřit jako tvrdost násobená krychlovými metry vody vztažená na litr pryskyřice: °HF x m3 / l.

Čím větší je objem pryskyřice, tím vyšší množství tvrdé vody může zpracovat, než bude potřebovat projít procesem regenerace. Při nákupu je důležité vybrat typ změkčovače, který nejlépe odpovídá konkrétním požadavkům. Stanovuje technolog a je důležité individuální posouzení, včetně dalších parametrů vody, jako například PH, obsah Fe, manganu a podobně.

Množství chloridu sodného-neboli tabletové soli určené pro regeneraci, potřebného pro provedení regenerace jednoho litru pryskyřice, se může lišit, v závislosti na  jeho kvalitě.(my doporučujeme vysoce kvalitní alpskou sůl…viz zde

Běžně je systém programován na 250gr/ litr pryskyřice a kapacita výměny činí 6,5°HF x m3 / l.

loading...
 


Odborně Vám poradíme a vyřešíme Váš problém s vodou



  • 13. 11. 2017

    Radioaktivita ve vodách a nový Atomový zákon

    Od 1.1.2017 je účinná nová verze Atomového zákona. Starý zákon 18/1997 byl nahrazen novým zákonem 263/2016. Důvodem vzniku nové verze je sjednocení s legislativou Evropské unie a Evropského společenství pro atomovou energii.

  • 27. 10. 2017

    Máme se bát mikroplastů v pitné vodě?

    Že je naše planeta zaneřáděna plasty nejen od Šumavy k Tatrám, ale doslova od Aljašky k Austrálii, je zcela zřejmé, a jisté je i to, že plasty představují jeden z největších ekologických problémů do budoucnosti. Zatím se to týkalo především volné přírody, moří, rozvojových zemí a také potravinářství. Jsou nově rizikem i pro pitnou vodu, a tedy pro nás?

  • 14. 9. 2017

    MEDIÁLNÍ ÚDAJE O (NE)KVALITĚ PITNÉ VODY

    Pesticidy ve vodách podzemních a mikroplasty ve vodách veškerých, včetně vody pitné, hýbají poslední dobou laickou veřejností. Bohužel je třeba konstatovat, že jde v drtivé většině o informace, jejichž cílem je především snaha o nárůst atraktivity příslušných médií, která je šíří.